Warsztat, który przygotuje Ciebie i Twój zespół do wdrożenia planowanej zmiany i realizacji celów z nią związanych!
DLA KOGO:
Warsztat skierowany jest do liderów, menedżerów oraz zespołów, stojących przed wyzwaniem skutecznego zakomunikowania, zaplanowania oraz wdrożenia zmian w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym i społecznym.
Ten warsztat jest dla Ciebie, jeżeli zmiany w Twoim zespole czy organizacji wiążą się z oporem, niepewnością i lękiem i w dalszej kolejności wyrażają się w:
- braku chęci współpracy w realizacji nowych celów
- słabej komunikacji w zespole, która generuje niepotrzebne konflikty
- braku poczucia sensu dla wprowadzanych zmian
- niskiej motywacji i nie brania odpowiedzialności za swoje działania
- nieefektywnych spotkaniach
- braku zaufania do siebie nawzajem
PROPONOWANE ETAPY PROCESU ZMIAN
Przed każdym warsztatem przeprowadzamy analizę potrzeb, rozmawiając z liderem i osobami, których ta zmiana dotyczy, aby sprawdzić czy warsztat, który wybrali jest adekwatny do ich sytuacji, czy należy go bardziej dopasować. Poniżej przedstawiamy etapy procesu zmiany.
OD WARSZTATU DO ZMIANY
Zapraszamy na 2 dniowy warsztat zamknięty, w którym przejdziemy przez proces zmian bazując na Waszej rzeczywistej sytuacji i związanymi z nimi problemami i wyzwaniami. Poniżej agenda 2 dniowego spotkania.
AGENDA DZIEŃ I
Pierwszego dnia warsztat składa się z 3 modułów.
[1] UŚWIADOMIENIE POTRZEBY ZMIANY
Jednym z podstawowych błędów, które utrudniają bądź uniemożliwiają proces zmian jest niedostateczne uświadomienie pracownikom ich konieczności. Dlatego:
- Na tym etapie pracujemy nad ustaleniem, w jakim miejscu znajduje się organizacja. Jakie są jej obecne problemy, przed jakimi wyzwaniami stoi? Skąd pomysł na zmianę?
- Omawiamy również wszelkie zastrzeżenia, możliwe trudności i przeszkody, dotyczące zmiany, które zgłasza zespół.
- Efektem ma być uświadomienie w zespole potrzeby zmiany, która nie wynika z „widzimisię” tylko ma racjonalne wytłumaczenie.
[2] USTALENIE CELÓW I ICH SENSOWNOŚCI
Kolejnym często spotykanym błędem jest brak wizji zmiany, niewyraziste cele, które nie są odbierane jako sensowne, racjonalne i możliwe do spełnienia. Wtedy już od początku spada zaangażowanie i motywacja. Dlatego:
- Na podstawie analizy problemów, wyzwań, potrzeb i realnych możliwości organizacji zajmujemy się wypracowaniem i zdefiniowaniem wspólnoty celów zmiany.
- Na tym etapie ważnym punktem jest omówienie celów z pracownikami pod kątem ich sensowności i realnych możliwości wykonania.
- Zespół po tym etapie ma wyjść przeświadczony o sensowności zmiany i wynikających z niej celów.
[3] UTWORZENIE ZESPOŁU DS. ZMIANY
Stworzenie niedostatecznie silnej koalicji liderów zmian to kolejny powód, dla którego zmiana się nie powodzi. Dlatego:
- Wspólne i skoordynowane działanie zespołu liderów zmian jest kolejnym elementem układanki. W tej fazie warsztatu będziemy pracować nad ustaleniem umiejętności i zasobów potrzebnych do realizacji zadań oraz zbadaniu jakie zasoby zespół już posiada.
- W dalszej części zajmiemy się podziałem ról i zakresu odpowiedzialności za zmianę.
- Niezwykle ważne będzie również wypracowanie zasad komunikacji i współpracy w zespole ds. zmiany.
- Efektem ma być grupa ludzi współpracujących ze sobą, motywujących i wzmacniających się nawzajem w stosowaniu nowego podejścia, stylu komunikowania, zarządzania, osiągania celów czy dbania o relacje w grupie.
AGENDA DZIEŃ II
Drugiego dnia warsztat składa się również z 3 modułów.
[4] WYPRACOWANIE PLANU ZMIANY
Jednym z podstawowych błędów, które utrudniają bądź uniemożliwiają proces zmian jest niedostateczne uświadomienie pracownikom ich konieczności. Dlatego:
- Na tym etapie pracujemy wspólnie z zespołem nad określeniem etapów zmiany, nad jego kamieniami milowymi oraz celami wspierającymi, które należy wykonać, aby plan zrealizować.
- Omawiamy również wszelkie zastrzeżenia, możliwe trudności i przeszkody, dotyczące zmiany, które zgłasza zespół.
- Efektem ma być wypracowany plan podzielony na poszczególne etapy z wyszczególnionymi celami wspierającymi, identyfikacja przeszkód i trudności, które mogą się pojawić się w trakcie oraz przygotowanie wstępnych rozwiązań dla przeszkód.
[5] UTWORZENIE PROCESÓW WDRAŻAJĄCYCH ZMIANĘ
Brak ugruntowania zmian w kulturze organizacyjnej jest błędem spowalniającym proces zmian. Kulturę organizacyjną można kreować na różne sposoby między innymi przez procesy. Dlatego:
- Stworzenie bazy aktualnych procesów.
- Analiza obecnych procesów i wspólna praca nad ich modyfikacją lub budową nowych procesów odpowiedzialnych za realizację zmiany.
- Nauka budowy procesów na realnych przykładach.
- Rezultatem tego etapu ma być świadomość działających procesów oraz umiejętność budowania nowych oraz wiązania ich z poszczególnymi celami zmiany.
[6] MONITOROWANIE I WZMACNIANIE ZMIANY
Brak świadomości postępu oraz niezauważanie sukcesów, które zmiana za sobą niesie jest kolejnym zagadnienie, który należy się zająć, aby zmiana przebiegała płynnie. Dlatego:
- W ostatnim module warsztatu skoncentrujemy się nad wypracowaniem modelu monitorowania przebiegu zmiany oraz miarami, które pomogą nam uzyskaniu informacji czy idziemy w dobrym kierunku.
- W dalszej kolejności będziemy pracować nad świadomymi, wzmacniającymi nawykami i narzędziami, które będą wspierać pracowników w przeprowadzeniu zmian oraz uświadamiać im progres oraz małe sukcesy.
- Efektem tego modułu ma być wybór sposobu monitorowania zmian oraz określenie klarownych miar zmiany oraz wypracowanie zestawu narzędzi i nawyków wzmacniających liderów i pracowników w działaniu.
JAK PRACUJEMY?
WYMIERNE KORZYŚCI W DOBREJ ATMOSFERZE
Poprawy komunikacji i lepszej integracji zespołowej.
Zwiększenia ogólnej efektywności działania zespołu.
Zbudowania pozytywnej atmosfery sprzyjającej planowanej zmianie.
Podniesienia zaangażowania pracowników w sukces całej firmy
Wzmocnienie motywacji do osiągania wspólnych celów.
Mniejszy stres, większą radość z pracy
NASI TRENERZY
Wiemy czym jest praca w biznesie, a czym praca w organizacji pozarządowej, z czym mierzą się pracownicy oraz beneficjenci fundacji i stowarzyszeń. Mamy doświadczenie pracy w środowisku startap’owym, korporacyjnym i w małych i średnich przedsiębiorstwach.
MAGDALENA PIĄTKOWSKA
Trener, Marketingowiec, HRowiec, PRowiec, wieloletni Wolontariusz i Koordynator w Stowarzyszeniu Wiosna. Pracowała zarówno z biznesem (negocjacje handlowe) jak i trzecim sektorem. Absolwentka i support marketingowy Szkoły Trenerów Grupy TROP.
JUSTYNA TROFIMIUK
Trener, Mentor, Marketing i Project Manager, Współzałożycielka i Wiceprezes Fundacji RoRo, Absolwentka Szkoły Trenerów Grupy TROP. Pracowała ze startup’ami, firmami polskimi i międzynarodowymi, organizacjami pozarządowymi. Szczególnie interesuje się obszarem etycznego marketingu, liderstwa, komunikacji i współpracy.
KAROL NIESPODZIEWAŃSKI
Trener, Dyrektor sprzedaży i marketingu, Wiceprezes Zarządu Fundacji Rozszczepowe Marzenia, Absolwent Szkoły Trenerów Grupy TROP i Kursu Pracy Procesowej TROP oraz Szkoły Coachów w Grupie SET. Zwolennik podejścia procesowego do rozwoju indywidualnego, jak również zespołowego. Fan improwizacji scenicznej, z której narzędzi czerpie również na warsztatach.
ZAPROJEKTUJEMY DLA CIEBIE WARSZTAT
Skontaktuj się z nami. Razem zaprojektujemy warsztat dopasowany do Twoich potrzeb i wyzwań.
POLUB NAS
Made by BAZA TEAM