ADAPTACJA I ZARZĄDZANIE PROCESEM ZMIANY

Warsztat, który przygotuje Ciebie i Twój zespół do wdrożenia planowanej zmiany i realizacji celów z nią związanych!

DLA KOGO:

Warsztat skierowany jest do liderów, menedżerów oraz zespołów, stojących przed wyzwaniem skutecznego zakomunikowania, zaplanowania oraz wdrożenia zmian w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym i społecznym.

Ten warsztat jest dla Ciebie, jeżeli zmiany w Twoim zespole czy organizacji wiążą się z oporem, niepewnością i lękiem i w dalszej kolejności wyrażają się w:

  • braku chęci współpracy w realizacji nowych celów
  • słabej komunikacji w zespole, która generuje niepotrzebne konflikty
  • braku poczucia sensu dla wprowadzanych zmian
  • niskiej motywacji i nie brania odpowiedzialności za swoje działania
  • nieefektywnych spotkaniach
  • braku zaufania do siebie nawzajem

Przed każdym warsztatem przeprowadzamy analizę potrzeb, rozmawiając z liderem i osobami, których ta zmiana dotyczy, aby sprawdzić czy warsztat, który wybrali jest adekwatny do ich sytuacji, czy należy go bardziej dopasować. Poniżej przedstawiamy etapy procesu zmiany.

OD WARSZTATU DO ZMIANY

Zapraszamy na 2 dniowy warsztat zamknięty, w którym przejdziemy przez proces zmian bazując na Waszej rzeczywistej sytuacji i związanymi z nimi problemami i wyzwaniami. Poniżej agenda 2 dniowego spotkania.

Pierwszego dnia warsztat składa się z 3 modułów.

[1] UŚWIADOMIENIE POTRZEBY ZMIANY

Jednym z podstawowych błędów, które utrudniają bądź uniemożliwiają proces zmian jest niedostateczne uświadomienie pracownikom ich konieczności. Dlatego:

  • Na tym etapie pracujemy nad ustaleniem, w jakim miejscu znajduje się organizacja. Jakie są jej obecne problemy, przed jakimi wyzwaniami stoi? Skąd pomysł na zmianę?
  • Omawiamy również wszelkie zastrzeżenia, możliwe trudności i przeszkody, dotyczące zmiany, które zgłasza zespół.
  • Efektem ma być uświadomienie w zespole potrzeby zmiany, która nie wynika z „widzimisię” tylko ma racjonalne wytłumaczenie.

[2] USTALENIE CELÓW I ICH SENSOWNOŚCI

Kolejnym często spotykanym błędem jest brak wizji zmiany, niewyraziste cele, które nie są odbierane jako sensowne, racjonalne i możliwe do spełnienia. Wtedy już od początku spada zaangażowanie i motywacja. Dlatego:

  • Na podstawie analizy problemów, wyzwań, potrzeb i realnych możliwości organizacji zajmujemy się wypracowaniem i zdefiniowaniem wspólnoty celów zmiany.
  • Na tym etapie ważnym punktem jest omówienie celów z pracownikami pod kątem ich sensowności i realnych możliwości wykonania.
  • Zespół po tym etapie ma wyjść przeświadczony o sensowności zmiany i wynikających z niej celów.

[3] UTWORZENIE ZESPOŁU DS. ZMIANY

Stworzenie niedostatecznie silnej koalicji liderów zmian to kolejny powód, dla którego zmiana się nie powodzi. Dlatego:

  • Wspólne i skoordynowane działanie zespołu liderów zmian jest kolejnym elementem układanki. W tej fazie warsztatu będziemy pracować nad ustaleniem umiejętności i zasobów potrzebnych do realizacji zadań oraz zbadaniu jakie zasoby zespół już posiada.
  • W dalszej części zajmiemy się podziałem ról i zakresu odpowiedzialności za zmianę.
  • Niezwykle ważne będzie również wypracowanie zasad komunikacji i współpracy w zespole ds. zmiany.
  • Efektem ma być grupa ludzi współpracujących ze sobą, motywujących i wzmacniających się nawzajem w stosowaniu nowego podejścia, stylu komunikowania, zarządzania, osiągania celów czy dbania o relacje w grupie.

WYMIERNE KORZYŚCI W DOBREJ ATMOSFERZE

Poprawy komunikacji i lepszej integracji zespołowej.


Zwiększenia ogólnej efektywności działania zespołu.


Zbudowania pozytywnej atmosfery sprzyjającej planowanej zmianie.



Wzmocnienie motywacji do osiągania wspólnych celów.



Wiemy czym jest praca w biznesie, a czym praca w organizacji pozarządowej, z czym mierzą się pracownicy oraz beneficjenci fundacji i stowarzyszeń. Mamy doświadczenie pracy w środowisku startap’owym, korporacyjnym i w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Trener, Marketingowiec, HRowiec, PRowiec, wieloletni Wolontariusz i Koordynator w Stowarzyszeniu Wiosna. Pracowała zarówno z biznesem (negocjacje handlowe) jak i trzecim sektorem. Absolwentka i support marketingowy Szkoły Trenerów Grupy TROP.

Trener, Mentor, Marketing i Project Manager, Współzałożycielka i Wiceprezes Fundacji RoRo, Absolwentka Szkoły Trenerów Grupy TROP. Pracowała ze startup’ami, firmami polskimi i międzynarodowymi, organizacjami pozarządowymi. Szczególnie interesuje się obszarem etycznego marketingu, liderstwa, komunikacji i współpracy.

Trener, Dyrektor sprzedaży i marketingu, Wiceprezes Zarządu Fundacji Rozszczepowe Marzenia, Absolwent Szkoły Trenerów Grupy TROP i Kursu Pracy Procesowej TROP oraz Szkoły Coachów w Grupie SET. Zwolennik podejścia procesowego do rozwoju indywidualnego, jak również zespołowego. Fan improwizacji scenicznej, z której narzędzi czerpie również na warsztatach.

ZAPROJEKTUJEMY DLA CIEBIE WARSZTAT

Skontaktuj się z nami. Razem zaprojektujemy warsztat dopasowany do Twoich potrzeb i wyzwań.